MENU

Tippek reggelihez

Biztosan hallottad már az ősrégi szólást miszerint „A reggeli a nap legfontosabb étkezése.” És ebben a mondásban nincs kifogásolni való. Amit reggel megeszel az majd segít a napod folyamán vagy épp ellened fog dolgozni. Sőt  ezt alá is tudjuk támasztani, ugyanis több kutatás is kimutatta, hogy azok akik reggel egészséges étkezéssel kezdik a napjukat több kalóriát égetnek a nap folyamán mint azok akik nem. Sőt akik nagyobb reggelit fogyasztottak és kisebb vacsorát azok kevesebb éhséget tapasztaltak a napjuk folyamán mint azok akik ezt fordítva csinálják.

Itt van néhány tipp a minél jobb reggelihez.

 

Priorizáld a fehérjét

A fehérje a testünk egyik legfontosabb építőköve mely nemcsak az izmok regenerálódását támogatja, de segíti őket a növekedésben is. Ez a leginkább laktató makro tápanyagunk, így ha többet fogyasztasz belőle kevesebb éhséget fogsz tapasztalni ebédig így jóval csökkentve a néha-néha beugró csoki szeletek számát.

Sokan túl kevés fehérjét visznek be a reggelijük folyamán a szervezetükbe így azt ajánljuk ,hogy a könnyebb bevitel érdekében keverjetek egy adag BLADE WHEY PROTEIN-t vagy BLADE VEGAN PRO-t a reggelitek mellé vagy akár abba is belekeverhetitek ha valami folyékony és édes dologról van szó mint a tej vagy zabkása.

 

Készíts magadnak ízletes reggelit a cukros helyett

Túl gyakran megesik az, hogy az ember reggelire csak egy tál cukros müzlit eszik. Az édesszájúaknak talán kielégítő reggeli lehet, de nem sokat segít egy egészséges életmód kialakításában sem a fogyásban.

Jó nagydarabot kivesz a napi kalórialimitedből és az egekbe röpteti a vércukorszintet. Amikor pedig ez leesik fáradtságot érez az ember és éhséget. Az édes reggelik ráadásul növelik az édességek utáni vágyat a nap folyamán. Ahelyett, hogy ilyen ételekkel foglalkoznál inkább indítsd a napod valami teljesebb reggelivel például bacon omlettel. Így elkerülheted a vércukorszint ingadozást és egy jó nagy adag fehérjét kapsz cserébe.

 

Fókuszálj a zöldségekre és gyümölcsökre

A zöldségek és gyümölcsök viszonylag kevés kalóriával rendelkeznek , főleg ha azt nézzük , hogy mennyi vitamint tartalmaznak és mennyi rosttartalmuk van. Rosttartalmukat mi magunk nem tudjuk megemészteni így az éhségérzetet csökkentik és növelik a teltségérzetet. Viszont a bélbaktériumaink már képesek ezeket megemészteni így megerősíthetjük ezeket. Ezek pedig nagy mértékben hozzájárulnak az immunrendszerünk erősítéséhez.

Néhány ilyen:

  • eper
  • áfonya
  • spenót

 

Kerüld el a tiszta szénhidrát reggelit

Már többször megírtam, hogy a szénhidrát nem feltétlenül rossz dolog. De sajnos vannak olyan változatai melyekben azon kívül nem sok minden található meg. Az ember reggelije pedig gyakran ilyenekből áll látsd vajaskenyér, pirítós stb.. Ráadásul ezeket a fajtájukat már sokkal gyorsabban megemésztjük, így szinte semmit nem segítenek az éhség elkerülésében fogyókúra közben. Ha mégis ilyen reggelire fáj a fogad csempéssz bele egy kevés zsírt és fehérjét, valamint rostot is. Az egyik legkönnyebb módja ennek, ha a mondjuk valami alacsony zsírtartalmú sajtot hozzáadsz az ételhez valamint egy kevés mogyoróvajat. A kávédat pedig feldobhatod a prémium minőségű finom, karamellás BLADE WHEY PROTEIN fehérjénkkel.

 

Tervezd el a reggelidet

A reggeli az egyik legsietősebb étkezésünk, főleg ha már alapból késében van az ember akkor nincs ideje még összedobni egy finom rántottát sem. Így elég könnyen megeshet, hogy elég gyenge lábakon álló reggelit kapunk ajándékba. Tudjuk azt is, hogy nem sok embernek van ideje összeütni egy étterembe illő reggelit, de higgyétek el, hogy előre tervezéssel sokkal jobb minőségű táplálékot kapunk.

Előző nap döntsd el, hogy mit szeretnél csinálni és, hogy mire van időd. Ha arra jutsz, hogy nem lesz elég időd rendes reggelit csinálni akkor ha lehet készíts valamit még aznap este, hogy azt reggelizhesd. Ilyen például a főtt tojás vagy a zabkása is. Ha még erre sem jut időd vagy kifelejted (velem gyakrabban megesik mint kellene) akkor csak készíts magadnak egy turmixot fehérjeporból, tejből, mogyoróvajból és néhány gyümölcsből. Vagy ami még egyszerűbb csak kapj magadhoz egy keveset az íncsiklandó BLADE PROTEIN BALLS golyót . Ezekben adagonként 23 gramm fehérje található és direkt az ilyen sürgető időkre lett készítve.

 

Egyél lassabban

Előző cikkeinkben már írtunk arról, hogy miért jobb lassan enni. Ezért most csak pár mondatban felelevenítjük az ott tanultakat. A lényeg, hogy az agyadnak kell, nagyjából 20-25 perc mire az feldolgozza, hogy eleget ettél-e. Ha viszont gyorsan eszel fenn áll annak a veszélye, hogy többet eszel mint amennyire tényleg szükséged van. Ezzel pedig a fogyókúrádat hátráltatod.

 

Csökkentsd a folyadékokból bevitt kalóriát

A reggelihez fogyasztott italoknak gyakran magas a kalóriatartalma és kevés a tápanyagtartalma. Ilyen például az cukrozott kávé, az üdítők és a gyümölcs italok. Ennek az oka az, hogy ezek az italok általában nagyon cukrosak, de szinte semmi fehérje és rost tartalmuk sincs. Ezért ezeket csak minimális mennyiségben fogyaszd, ha fogyni szeretnél. Ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy az italokból bevitt kalóriák rosszak lennének, csak azt, hogy oda kell figyelni mi mást tartalmaz az az ital azon kívül. Példának okáért egy fehérjeshake tápértéke magas hisz tele van fehérjével, rosttal és mikro tápanyagokkal.

El is hoztunk nektek rá egy receptet

  • 1 pohár tej
  • 1 adagolókanál BLADE WHEY PROTEIN vagy BLADE VEGAN PRO
  • 1 adag fagyasztott bogyós gyümölcs
  • Fél fagyasztott banán
  • 1 evőkanál mogyoróvaj/chia mag
  • 1 pohár jégkocka

Ezeket turmixold össze és kész is van az egyik legjobb reggeli shake

 

Próbálj ki valami újat

A reggeli egyszerűen csak az első étkezés a nap folyamán. Nem kell feltétlenül a tradícionális ételeket fogyasztanod közben, mint a pirítós, müzli vagy rántotta. Reggeli lehet akár steak is vagy spenótsaláta, csirke vagy lazac. A lényeg, hogy egészségesen indítsd a napot vele. Azt, hogy mit eszel közben csak rajtad áll.

@BLADE_SPORT_OFFICIAL

e-book e-book